Het Beauty Doeboek voor meiden: creëer zelf de mooiste looks

Stimuleert meiden om zelf looks te bedenken en uit te werken als een tegenhanger van toenemende online-activiteiten

17 OKTOBER 2016
Het Beauty Doeboek daagt meiden van 10 tot 16 jaar uit aan de slag te gaan en de coolste nail art, sieraden en kapsels te ontwerpen. Het boek stimuleert ze om op een eigenzinnige manier hun eigen beautystyle te bedenken en uit te werken. Onderwerpen zijn haren, sieraden, nagels, make-up, maar ook inspirerende internationale thema’s. Er is veel ruimte om tekeningen af te maken, zelf te ontwerpen, te kleuren en te creëren. Daarnaast geeft het boek praktische beautytips die je leren hoe je de perfecte smokey eyes maakt of je nagels manicuurt.

Het Beauty Doeboek maakt van ieder meisje een hippe make-up artist. Het stimuleert meiden om zelf looks te bedenken en op papier uit te werken als een mooie tegenhanger van de steeds meer toenemende online-activiteiten. Bovendien geeft het boek veel aandacht aan brede, inspirerende cultuurthema´s zoals Arabische make-up & henna, Japanse Geisha, de maskerade van het Venetiaanse Carnaval en het kleurrijke Mexicaanse Dia de la Muerte. De illustraties zijn speels en veelzijdig en de opdrachten geven veel ruimte voor eigen interpretatie en creativiteit. Het is een heerlijk boek om samen met vriendinnen of in je eentje in weg te dromen en je eigen stijl te ontdekken. Creëer, teken, kleur en be beautiful!

Het Beauty Doeboek is verkrijgbaar via de boekhandel of online bij Bruna.nl en Bol.com voor € 14,95.

Auteur: Bonny Thomassen | www.moodsbeauty.nl

Vormgeving: Kukel & Kuijpers | www.kukel-kuijpers.nl