Het ‘Herinnerboek’ - Creatief doeboek voor kinderen met gescheiden ouders

Want je kunt niet in die koppies kijken

30 AUGUSTUS 2016, WIJCHEN
Het ´Herinnerboek´ is een creatief doeboek voor kinderen in de leeftijd van 5 tot 12 jaar waarvan de ouders in scheiding liggen of uit elkaar gaan. Het boek geeft ouders en kinderen handvatten om over de scheiding te praten en deze samen te verwerken. In het persoonlijke Herinnerboek kunnen kinderen hun versie van het verhaal opschrijven, gedachten kwijt en mooie herinneringen bewaren in de vorm van tekeningen, foto’s en collages. Omdat kinderen geneigd zijn in zichzelf te keren of sociaal wenselijke antwoorden te geven wanneer ouders uit elkaar gaan, kan dit boek het praten erover gemakkelijker maken.

Tessa Dix, de bedenker en de maker van het boek is in 2012 zelf gescheiden. De moeder van twee kinderen is grafisch vormgever en (gast)docent op het Sint Lucas college. Samen met haar kinderen (destijds 5 en 7 jaar oud) maakte zij in die periode een herinnerboek zodat de scheiding een plaats kon krijgen en positieve herinneringen bewaard bleven. Nog steeds bladeren haar kinderen het boek regelmatig door. Het Herinnerboek bleek ook grootouders (en andere familieleden), therapeuten en scheidingscoaches te helpen om met kinderen te praten wanneer ouders uit elkaar gaan en is inmiddels aan haar tweede druk toe.

Het Herinnerboek kost €24,95 en is te bestellen op www.herinnerboek.nl

Noot voor de redactie
Voor vragen of recensie-exemplaren kunt u contact opnemen met Rosanne Pak van Pak Communicatie via 06- 14 87 1804 of info@herinnerboek.nl